[χρόνος ανάγνωσης 2 λεπτά]
Η Ελλάδα παραμένει σταθερά ανάμεσα στους τρεις δημοφιλέστερους προορισμούς που επιλέγουν οι Βέλγοι για τις φετινές διακοπές τους με αεροπλάνο, σύμφωνα με την TUI Βελγίου, με τις πωλήσεις να εμφανίζονται μάλιστα ισχυρότερες σε σχέση με την περσινή χρονιά. Την ίδια στιγμή, το ενδιαφέρον της γερμανικής αγοράς για τον θαλάσσιο τουρισμό στην Ελλάδα παρουσιάζεται σημαντικά ενισχυμένο συγκριτικά με τα αμέσως προηγούμενα χρόνια.
Οι διαπιστώσεις αυτές προέκυψαν από τη συμμετοχή του ΕΟΤ στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού Salon des Vacances 2023, που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες από τις 2 έως τις 5 Φεβρουαρίου 2023 και στη Διεθνή Έκθεση για τον θαλάσσιο τουρισμό BOOT 2023, που διοργανώθηκε στο Ντίσελντορφ από τις 21 έως τις 29 Ιανουαρίου 2023.
Στη φετινή διοργάνωση, με τιμώμενο προορισμό την Κορσική, συμμετείχαν 300 εκθέτες, ενώ την επισκέφθηκαν περισσότερα από 70.000 άτομα. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της διοργανώτριας εταιρείας της έκθεσης, οι Βέλγοι εξακολουθούν να ταξιδεύουν παρά την ενεργειακή κρίση προγραμματίζοντας τις διακοπές τους με κριτήρια το κόστος του ταξιδιού (55%), τον καιρό (43%) και τη φυσική ομορφιά του προορισμού (38%). Ως προς την επιλογή του προορισμού, το 22% των απαντήσεων τη συνδέουν με τη γαστρονομία και το 21% με τις πολιτιστικές δραστηριότητες. Τέλος, το 48% των Βέλγων σχεδιάζουν να ξοδέψουν το ίδιο ποσό με το 2023, ενώ το 72% συγκρίνουν τις τιμές πριν επιλέξουν προορισμό.
Επιπλέον, πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό του Τ.Ο. ΤUI Belgium δείχνει ότι το 59% των Βέλγων σκοπεύει να πραγματοποιήσει τουλάχιστον δύο ταξίδια αναψυχής το 2023. Η μέση δαπάνη ανά άτομο για αεροπορικό ταξίδι ανέρχεται σε €1,330 καταγράφοντας αύξηση 8% σε σύγκριση με το 2019. Ιδιαίτερα δε σημαντική είναι η αναβίωση της πρόωρης περιόδου κρατήσεων (early booking), καθώς μετά την πανδημία οι περισσότεροι ταξιδιώτες προτιμούν τις last minute κρατήσεις.
Ειδικότερα, στην 64η Έκθεση Salon des Vacances 2023 ο ΕΟΤ συμμετείχε με περίπτερο 200 τ.μ. και συνεκθέτες τις Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Βορείου Αιγαίου, Κρήτης, Θεσσαλίας και Κεντρικής Ελλάδας, τον Δήμο Ρόδου, τον Οργανισμό Προβολής Χαλκιδικής, την Πανελλήνια Ένωση Ιδιοκτητών Επιχειρηματιών Κάμπινγκ και ιδιωτικές επιχειρήσεις.
Το ελληνικό περίπτερο συγκέντρωσε το ενδιαφέρον των επισκεπτών της έκθεσης, που αναζητούσαν πληροφορίες για τις επόμενες διακοπές τους στην Ελλάδα, αποσπώντας ταυτόχρονα ιδιαίτερα θετικά σχόλια και αναφορές από τα βελγικά ΜΜΕ που τόνιζαν ότι η «Ελλάδα έκλεψε τις εντυπώσεις με το πιο όμορφο και εντυπωσιακό περίπτερο». Το ιδιαίτερα θετικό κλίμα για την Ελλάδα διαπιστώθηκε σε όλες τις κατ’ ιδίαν συναντήσεις με τους επαγγελματίες της αγοράς και τους tour operators, που σημείωσαν την αύξηση που παρουσιάζεται στις προκρατήσεις για το 2023.
Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, παρατέθηκε επίσης networking cocktail, παρουσία και του Πρέσβη της Ελλάδας στο Βέλγιο, Διονύση Καλαμβρέζου, tour operators, στελεχών της τοπικής τουριστικής αγοράς και δημοσιογράφων. Το ενημερωτικό υλικό για τη συγκεκριμένη δράση, καθώς και για τους συμμετέχοντες ελληνικούς προορισμούς, εστάλη από την Υπηρεσία ΕΟΤ Κάτω Χωρών σε τουριστικούς πράκτορες, δημοσιογράφους και κοινό και αναρτήθηκε στην επίσημη ιστοσελίδα της έκθεσης. Το περίπτερο του ΕΟΤ επισκέφθηκε, ακόμα, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας, Γιώργος Κασαπίδης, που παρουσίασε τον προορισμό σε επαγγελματικά ΜΜΕ του Βελγίου, καθώς και ο Γενικός Γραμματέας της European Travel Agents’ and Tour Operators’ Association (ECTAA), Eric Dresin.
Επιπλέον ο ΕΟΤ συμμετείχε σε μία εκ των τριών θεματικών της έκθεσης που αφορούσε στη γαστρονομία, διοργανώνοντας καθημερινά cooking shows, με στόχο την ανάδειξη των μοναδικών γεύσεων και προϊόντων της ελληνικής γαστρονομίας.