[χρόνος ανάγνωσης 1 λεπτό και 27 δευτ.]
Η Ελλάδα παραμένει ένας από τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς στην Ευρώπη, κατακτώντας μια σταθερή θέση στις προτιμήσεις των Γερμανών, Βρετανών και Γάλλων ταξιδιωτών. Σύμφωνα με τη νέα μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), με τίτλο «Το brand Ελλάδα: Πόσο ελκυστική είναι η Ελλάδα ως τουριστικός προορισμός; Σύγκριση με ανταγωνιστικούς μεσογειακούς προορισμούς», η χώρα μας συγκαταλέγεται στους πέντε κορυφαίους προορισμούς και στις τρεις αυτές αγορές για το επόμενο 12μηνο.
Θέσεις κατάταξης στις αγορές-κλειδιά
Γερμανία: Η Ελλάδα κατατάσσεται στην 3η θέση με 20,3%, πίσω από την Ιταλία (29,1%) και την Ισπανία (28,5%).
Γαλλία: Βρίσκεται στην 4η θέση με 12,9%, ακολουθώντας την Ισπανία (31,4%), την Ιταλία (21,6%) και την Πορτογαλία (16,6%).
Ηνωμένο Βασίλειο: Καταλαμβάνει την 5η θέση με 19%, μετά την Ισπανία (34,1%), την Ιταλία (22,2%), τη Γαλλία (20%) και τις ΗΠΑ (19,8%).
Αν και η Ελλάδα υποχώρησε κατά δύο θέσεις στην κατάταξη της βρετανικής αγοράς σε σχέση με το 2023, η χώρα εξακολουθεί να κατέχει ένα σημαντικό μερίδιο των προτιμήσεων για ταξίδια εξωτερικού.
Συμβολή των τριών αγορών στον ελληνικό τουρισμό
Οι τρεις αυτές αγορές αποτελούν βασικό πυλώνα για τον εισερχόμενο τουρισμό, συνεισφέροντας το 42% των συνολικών εισπράξεων, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για το 2023.
Ανταγωνισμός στη Μεσόγειο
Η μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ επιβεβαιώνει ότι η Ελλάδα ανταγωνίζεται ώριμους και δημοφιλείς προορισμούς, όπως η Ιταλία και η Ισπανία, που κατέχουν τις πρώτες θέσεις στις προτιμήσεις των Ευρωπαίων ταξιδιωτών. Είναι αξιοσημείωτο ότι προορισμοί όπως η Τουρκία και η Κροατία, αν και ανταγωνιστικοί, δεν περιλαμβάνονται στους 10 κορυφαίους στις αγορές της Γαλλίας και της Ισπανίας.
Ενδιαφέροντα στοιχεία από την έρευνα
Η μελέτη της GWI πραγματοποιήθηκε σε τέσσερα κύματα το 2023 και το 2024, εξετάζοντας τις προτιμήσεις ταξιδιωτών για τους επόμενους 12 μήνες, συμπεριλαμβάνοντας τους καλοκαιρινούς μήνες που είναι κρίσιμοι για τον ελληνικό τουρισμό.
• Οι γειτονικές χώρες, όπως η Ιταλία και η Ισπανία, ευνοούνται λόγω της εύκολης οδικής πρόσβασης για Γερμανούς και Γάλλους ταξιδιώτες.
• Η Ιταλία παραμένει ο δημοφιλέστερος προορισμός για τους Ισπανούς, με τη Γαλλία να ακολουθεί.
Προοπτικές και στρατηγική
Η Ελλάδα διατηρεί ισχυρή παρουσία στον τουριστικό χάρτη της Ευρώπης, όμως η διαρκής σύγκριση με τους κορυφαίους μεσογειακούς προορισμούς υπογραμμίζει την ανάγκη για στρατηγικές ενέργειες. Επενδύσεις στην προβολή του brand «Ελλάδα», η ανάδειξη μοναδικών χαρακτηριστικών και η ενίσχυση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών θα συμβάλουν στη διατήρηση και βελτίωση της θέσης της χώρας μας στις βασικές αγορές.
Αναλυτικά η Έρευνα του INSETE: