Χειμώνας η «εποχή» του «Κρητών Καλλιεργείν»

[χρόνος ανάγνωσης 1 λεπτό και 31 δευτ.]

Ενώ η Κρήτη βιώνει την κορύφωση της χειμερινής παραγωγής – από το πλούσιο ελαιόλαδο και τα ζουμερά εσπεριδοειδή μέχρι τη μεγάλη παραγωγή γάλακτος για τα μοναδικά ΠΟΠ τυριά – το «Κρητών Επιχειρείν» επιβεβαιώνει ότι ο χειμώνας είναι η εποχή της στρατηγικής και της γνώσης. Γι’ αυτό, το κορυφαίο συνέδριο του πρωτογενή τομέα, το «Κρητών Καλλιεργείν 2026», πραγματοποιείται το Σάββατο 28 Φεβρουαρίου 2026, στο Συνεδριακό Κέντρο του ΜΑΙΧ στα Χανιά, με έναν τίτλο που σηματοδοτεί αλλαγή πλεύσης: «Επανασχεδιασμός Πρωτογενή Τομέα».  

Η επιλογή της ημερομηνίας δεν είναι τυχαία. Ο Φεβρουάριος συμπίπτει με το κλείσιμο του κύκλου της ελαιοπαραγωγής και την έξαρση της τυροκομίας, ενώ παράλληλα είναι η περίοδος που οι παραγωγοί προετοιμάζουν τη γη για την άνοιξη.

Ο Χειμώνας στην Κρήτη είναι η εποχή του «Κρητών Καλλιεργείν», διότι είναι η στιγμή που ο μόχθος δίνει τη θέση του στον προγραμματισμό και η γνώση.
Συνολικά, ο χειμώνας στην Κρήτη είναι μια περίοδος όπου οι εργασίες είναι εξίσου έντονες με τις υπόλοιπες εποχές, αλλά με διαφορετική στόχευση, όπως από τη συγκομιδή των «χρυσών» προϊόντων (λάδι, εσπεριδοειδή) στην επεξεργασία (τυροκομία) και τον προγραμματισμό (κλάδεμα). 

Το «Κρητών Καλλιεργείν 2026» είναι η ευκαιρία των Κρητικών επιχειρηματιών να μετατρέψουν τον χειμώνα σε θεμέλιο για μια πιο κερδοφόρα και βιώσιμη επιχειρηματική χρονιά.
Ο Επανασχεδιασμός του πρωτογενή τομέα θα επικεντρωθεί στο πώς οι κρητικές επιχειρήσεις μπορούν να γίνουν βιώσιμες, ανθεκτικές και διεθνείς.  

1. Τεχνολογία και Κλιματική Ανθεκτικότητα
Ο επανασχεδιασμός περνάει μέσα από τη Γεωργία Ακριβείας.
Ψηφιακά Εργαλεία (IoT & AI):
Πώς η χρήση αισθητήρων και Τεχνητής Νοημοσύνης μπορεί να μειώσει την κατανάλωση νερού έως $30\%$ και να προβλέψει ασθένειες.
Επιλογή Καλλιεργειών:
Ανάλυση της στροφής σε υβριδικές και ανθεκτικές ποικιλίες (π.χ. στην ελιά και το αμπέλι) που αντέχουν στις μεταβολές της θερμοκρασίας.

2. Βιώσιμη Χρηματοδότηση και Κυκλική Οικονομία
Το νέο μοντέλο πρέπει να είναι οικονομικά βιώσιμο.
ΚΑΠ & Ταμείο Ανάκαμψης:
Ενημέρωση για τις ευκαιρίες χρηματοδότησης που στοχεύουν αποκλειστικά σε πράσινες και καινοτόμες επενδύσεις.
Αξιοποίηση Υποπροϊόντων:
Μελέτες για τη μετατροπή των αγροτικών αποβλήτων (π.χ. πυρήνας, τυρόγαλο) σε προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας (βιοκαύσιμα, βιοδραστικά συστατικά) για μηδενισμό των απωλειών.

3. Διεθνές Branding και Δικτύωση
Το κρητικό προϊόν πρέπει να αποκτήσει παγκόσμια ταυτότητα.
Branding Ποιότητας:
Ενίσχυση της αξίας των πιστοποιημένων προϊόντων (ΠΟΠ/ΠΓΕ) και δημιουργία ισχυρών, ελκυστικών Brands για τις διεθνείς αγορές.  
Γεφυροποίηση:
Δημιουργία πλατφορμών για την άμεση σύνδεση των παραγωγών με αγοραστές του εξωτερικού (Business-to-Business, B2B).

Το «Κρητών Καλλιεργείν 2026» είναι η πιο σημαντική επιχειρηματική συνάντηση του κλάδου, όπου η παράδοση συναντά το μέλλον κάτω από το φως της επιστήμης και της τεχνολογίας.

Σχετικά άρθρα

Ξεκινήστε να γράφετε τον όρο αναζήτηση επάνω και πατήστε enter για Αναζήτηση. Πατήστε ESC για ακύρωση.

Επιστροφή επάνω