Ροή Ειδήσεων

Αναπτυξιακός χαρακτήρας Λιμενικού Ταμείου Ρεθύμνης

Στον στρατηγικό σχεδιασμό του Λιμενικού Ταμείου τίποτα δεν αφήνεται στην τύχη του, ώστε να μπορεί να συνδεθεί με την ανάπτυξη. Οποιαδήποτε μελέτη και αν γίνεται εξελίσσεται στο μέλλον ώστε να καλύπτει μελλοντικές αλλαγές, τονίζει η κυρία Ειρήνη (Ρένα) Κουτσαλεδάκη – Καπετανάκη Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Ρεθύμνης, σε συνέντευξη στο ΚΡΗΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ.

Ποιό το ιστορικό του Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Ρεθύμνου;
To Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Ρεθύμνου (ΔΛΤΡ), ιδρύθηκε ως φορέας το 1914 με την επωνυμία Λιμενική Επιτροπή Ρεθύμνου, το οποίο μετεξελισσόμενο σε διάφορες νομικές μορφές ανά περιόδους, κατέληξε στη σημερινή μορφή του, η οποία είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ), διαδημοτικής εμβέλειας που περιλαμβάνει τις λιμενικές εγκαταστάσεις του Νομού ήτοι, Ρεθύμνου, Μυλοποτάμου και Αγίου Βασιλείου.
Εμπλεκόμενοι φορείς ως προς τη σύνθεση της πολιτικής διοίκησής του είναι ο Δήμος Ρεθύμνης που ορίζει τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου (ΔΣ) του ΔΛΤΡ και τρία μέλη στο ΔΣ, ο Δήμος Μυλοποτάμου που ορίζει τρία μέλη και ο Δήμος Αγίου Βασιλείου που ορίζει επίσης τρία μέλη. Στο 11μελές ΔΣ συμμετέχει εξ ορισμού ο εκάστοτε Λιμενάρχης Ρεθύμνου. Οι εμπλεκόμενοι φορείς στη διοίκηση του ΔΛΤΡ είναι το υπουργείο Οικονομικών δια της Κτηματικής Υπηρεσίας, το Λιμεναρχείο που εκτελεί χρέη αστυνομικής αρχής στις χερσαίες και θαλάσσιες ζώνες των λιμανιών μας. Στον τομέα της εποπτείας της Διοίκησης του ΔΛΤΡ εμπλέκεται το υπουργείο Εσωτερικών και ο Δήμος Ρεθύμνης, ως Δήμος της έδρας, ενώ στα θέματα λιμενικής πολιτικής, εποπτευόμαστε από το υπουργείο Ναυτιλίας και το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού (ΓΕΝ).
Ανέκαθεν καταστατικός σκοπός του ΔΛΤΡ είναι η ανάπτυξη, συντήρηση, επισκευή και εκμετάλλευση λιμενικών εγκαταστάσεων με σκοπό την εξυπηρέτηση της εμπορικής, επιβατικής, τουριστικής και αλιευτικής κίνησης των λιμένων αρμοδιότητάς του.
Τα λιμάνια αρμοδιότητας του ΔΛΤΡ είναι των Ρεθύμνου, Πανόρμου, Μπαλί, Σισσών, Αγίας Γαλήνης, Πλακιά, Αλιευτικό καταφύγιο Πλακιά και θα αναληφθεί και το αλιευτικό καταφύγιο Σκαλέτας, του οποίου τα έργα δημοπρατούνται τώρα.

Ποιός ο ρόλος στις εμπορευματικές μεταφορές;
Την εμπορική κίνηση την θέλουμε και παράλληλα με την χωροθέτηση που διερευνούμε θα της δώσουμε ώθηση για μεγαλύτερη ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια.
Ήδη το Λιμενικό Ταμείο μέσω χρηματοδότησης που έχει πάρει από το «Φιλόδημο» μελετά και διερευνά την χωροθέτηση του εμπορικού λιμένα σε χώρο κοντά στο Ρέθυμνο με άμεση γειτνίαση με την Εθνική Οδό προκειμένου να φιλοξενήσει εκεί την εμπορική δραστηριότητα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι μέχρι να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις μεταφοράς του, θα κλείσει το λιμάνι την εμπορική του δραστηριότητα.
Η μεταφορά του εμπορικού λιμένα σε άλλη θέση αλλά πάντα στο Ρέθυμνο, ανακουφίζει κυκλοφοριακά την πόλη και δημιουργεί προοπτικές ανάπτυξης με την κατασκευή αποθηκών και την επιδότηση μηχανημάτων.
Επειδή ο στρατηγικός σχεδιασμός οργανώνει τις δραστηριότητες στο λιμάνι η κυκλοφοριακή σύνδεση που έχει γίνει αναδεικνύει πως και με ποιό τρόπο μπορεί η κίνηση του λιμένα να διοχετευθεί σε δρόμους που είναι σύντομοι και που παράλληλα μπορούν να τονώσουν την ανάπτυξη του λιμένος, παραχωρώντας έτσι τα κρηπιδώματα τα οποία τώρα δραστηριοποιούνται τα εμπορικά μας πλοία σε πλοία αναψυχής και κρουαζιέρας.
Οι μελέτες που έχουν γίνει παίρνουν υπόψη τους τον νέο σχεδιασμό του Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης (ΒΟΑΚ) και του περιφερειακού δρόμου του Ρεθύμνου. Επικοινωνούμε και ενημερώνουμε την μελετητική ομάδα για τον νέο ΒΟΑΚ ώστε να έχουν προκύψει τα σημεία σύνδεσης. Τίποτα δεν αφήνεται στην τύχη του ώστε να μπορεί να συνδεθεί με την ανάπτυξη. Οποιαδήποτε μελέτη και αν γίνεται εξελίσσεται στο μέλλον ώστε να καλύπτει μελλοντικές αλλαγές.

Ποιό το μέλλον της κρουαζιέρας;
Η κρουαζιέρα στο Ρέθυμνο τα προηγούμενα χρόνια ήταν σε τροχιά ανάπτυξης ακόμα και τις δύσκολες στιγμές το covid-19 δεν εγκαταλείφτηκε η προσπάθεια ήδη υλικό κι πληροφορίες δίνονταν στις εταιρείες που αναπτύσσουν τέτοιες δραστηριότητες και είναι στο πλαίσιο των υπηρεσιών του λιμανιού.
Φέτος ήδη φιλοξενούμε τα harmony δύο φορές την εβδομάδα και παράλληλα τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο υπάρχουν επιβεβαιωμένα δρομολόγια από Γαλλική εταιρεία, και ενδιαφέρον από άλλες που έχουν επισκεφθεί τα προηγούμενα χρόνια το Ρέθυμνο.
Με την κρουαζιέρα ανοίγονται προοπτικές μεγάλες για το νομό, διαθέτουμε ένα λιμάνι το οποίο έχει συγκεκριμένο εύρος, έχει δυνατότητες μεγάλες είναι στα σπλάχνα της Παλιάς μας Πόλης και με άμεση γειτνίαση με το Ενετικό μας λιμάνι και με 14 χιλιόμετρα παραλίας. Είναι ένα λιμάνι που φιλοξενεί πολλές δραστηριότητες και παράλληλα λόγω του γραφικού του χαρακτήρα ανοίγει προοπτικές να φιλοξενήσει μέσω της μελέτης και αργότερα της κατασκευής υποδομών για θαλάσσια κρουαζιέρα και τουρισμό τέτοιο που να μπορεί να φιλοξενήσει μικρά ευέλικτα κρουαζιερόπλοια, μεγαλύτερα από 180 μέτρα που σήμερα έχει την δυνατότητα αυτή, χωρίς να σημαίνει αυτό ότι επιδιώκεται μαζικός τουρισμός.
Όλα αυτά όμως σχετίζονται με τις τελευταίες εξελίξεις των υγειονομικών μέτρων και πρέπει να επισημάνουμε ότι η κρουαζιέρα ήταν η πρώτη που είχε γρήγορα αντανακλαστικά στο φαινόμενο της αβεβαιότητας, της υγείας και του ιού. Από πέρσι ήταν η μόνη δραστηριότητα τουρισμού όπου επιχείρησε να δει πως θα πρέπει να είναι η συμπεριφορά μιας εταιρείας κρουαζιέρας σε ένα ταξίδι σε συνθήκες κορονοϊού.
Επειδή κανείς δεν ασφαλίζει τους επισκέπτες του ταξιδιού, οδηγηθήκαμε να υπάρχουν πιστοποιητικά προορισμού και επιληφθήκαμε τον σχεδιασμό υγειονομικών πρωτοκόλλων ώστε να μην επηρεαστεί η ανάπτυξη αλλά να είμαστε προφυλαγμένοι και εμείς αλλά και οι επισκέπτες μας.
Χρειάζεται προετοιμασία, ατομική ευθύνη και τώρα πιά ο εμβολιασμός είναι το μοναδικό μέτρο αντιμετώπισης των σύγχρονων ασθενειών. Γι΄ αυτό πρέπει να έχουμε εμπιστοσύνη στους επιστήμονες, ερευνητές και τους γιατρούς που τονίζουν την ανάγκη του εμβολισμού ως το μοναδικό μας όπλο κατά της αβεβαιότητας και της απειλής της υγείας μας.

Πως το υδατοδρόμιο θα συμβάλει στην τουριστική ανάπτυξη;
Για το υδατοδρόμιο θα εξελίξουμε τον διαγωνισμό άμεσα μιας και το υπουργείο έχει αγκαλιάσει την προσπάθεια που γίνεται και μαθαίνουμε ότι θα επιδοτήσουν όλο τον τεχνικό εξοπλισμό για οποιοδήποτε σημείο αδειοδοτείται και διαθέτει άδεια ίδρυσης. Αυτό σημαίνει ότι πολύ γρήγορα θα εξελιχθεί δίκτυο υδατοδρομίων. Έχοντας γίνει πιό ευέλικτα τα πράγματα μπορεί να απογειωθεί αεροπλάνο από εγκεκριμένο σταθμό υδατοδρομίου και να προσγειωθεί σε υδάτινο πεδίο ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες. Για παράδειγμα στη Σαντορίνη ακόμα και αν δεν υπάρχει υδατοδρόμιο επίσημο, μπορεί να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο και όπου υπάρχει λιμάνι δένει στο κρηπίδωμα.
Το υδροπλάνο μπορεί να εξυπηρετήσει τόσο την τουριστική κίνηση όσο τις θέσεις εργασίας στους ανθρώπους, συνδέοντας το Ρέθυμνο με άλλα νησιά που δεν έχουμε αυτή την στιγμή άμεση διασύνδεση. Μπορούμε να αναπτύξουμε και με άλλα μέρη γειτνίασης όπως η Πελοπόννησος, όπου υπάρχει μια διασύνδεση με την Πύλο όπου αναμένεται η άδεια ίδρυση υδατοδρομίου συνδέοντας δύο τουριστικούς προορισμούς ανοίγοντας μεγάλες προοπτικές.
Όπως επίσης και με την Αθήνα όπου έχει ξεκινήσει αδειοδότηση επίσημου σταθμού και παράλληλα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε στιγμές ανάγκης όπως πυρόσβεση, αεροκομιδή ασθενών είτε να μεταφέρει φαρμακευτικό υλικό.
Αυτό που εμείς επιδιώκουμε είναι ο τουριστικός χαρακτήρας μεταφοράς ανθρώπων επισκεπτών, κατοίκων της περιοχής που θέλουν να επισκεφθούν έναν κοντινό προορισμό και λόγω ότι η μοναδική μας πύλη εισόδου είναι το λιμάνι και δεν διαθέτουμε αεροδρόμιο, μπορεί αυτό να τονώσει και να αναπτύξει το Ρέθυμνο.
Επίσης η δραστηριότητα του υδροπλάνου θα υπάρχει και στην διάρκεια του χειμώνα καθώς στις μελέτες έχουν ήδη διαμορφωθεί διαφορετικά δρομολόγια προς έγκριση. Το υδροπλάνο προσγειώνεται στα 800 μέτρα έξω από την είσοδο του λιμένα, προσθαλασσώνει και συμπεριφέρεται σαν σκάφος ανάλογα με τον άνεμο και τον κυματισμό και προσεγγίζει την εξέδρα, η οποία θα τοποθετηθεί πίσω από τον Αιγυπτιακό Φάρο χωρίς να προσβάλει το μνημείο.
Είχαμε μία πολύ καλή συνομιλία με τον κύριο Γιάννη Κεφαλογιάννη υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών κατά την επίσκεψή του στο Λιμενικό Ταμείο όπου μαζί με το Διοικητικό Συμβούλιο περιηγηθήκαμε στο λιμάνι όπου είδε από κοντά τα σημεία λειτουργίας του υδατοδρομίου.
Το λιμάνι του Ρεθύμνου είναι το πρώτο στην Κρήτη που ξεκινά την συγκεκριμένη δραστηριότητα και ως Λιμενικό Ταμείο πέρα της άμεσης εξυπηρέτησης των όμορων νομών μπορούμε να προσφέρουμε βοήθεια για την δημιουργία δικτύου υδατοδομίων.

Ποιό το τουριστικό αποτύπωμα στην ενδοχώρα;
Τα επόμενα χρόνια αλλάζει το μοντέλο του τουρισμού και θα έχουμε ποιοτικότερους επισκέπτες, ανθρώπους που επιζητούν το διαφορετικό. Ο πολυποίκιλος πολυμορφικός χαρακτήρας του Ρεθύμνου έχει σε αυτό να επιδείξει πάρα πολλά σημεία τα οποία δεν είναι τουριστικά, όπως χαρακτηρίζονται από πάρα πολλούς ταξιδιωτικούς πράκτορες, αλλά μοναδικά στο είδος. Η ανάδειξή τους δίνει την δυνατότητα σε κάθε έναν απαιτητικό ή όχι επισκέπτη όταν έρθει με την οικογένειά του να μάθει περισσότερες πληροφορίες να τα επισκεφθεί με τον δικό του τρόπο προσέγγισης όπως αθλητικός, αλιευτικός, περιήγησης, γαστρονομίας, πολιτισμού, αρχαιολογικού ενδιαφέροντος. Σε όλο αυτό το εύρος των δραστηριοτήτων ο φιλοξενούμενος μπορεί να δει, να συναντήσει, να γευθεί, να μάθει και τελικά να φύγει με τις καλύτερες εντυπώσεις και αναμνήσεις ώστε να ξαναέρθει.
Για παράδειγμα η Σκαλέτα είναι με άμεση γειτνίαση με το Αρκάδι, με την Αρχαία Ελεύθερνα, με τις Μαργαρίτες με παραδοσιακούς οικισμούς, με οικισμούς με ιστορία με την Αμνά, με την Πηγή. Υπάρχουν δηλαδή στην ευρύτερη περιοχή περιμετρικά όπου μπορούν να φιλοξενήσουν δραστηριότητες όπως στις Μαργαρίτες μπορούν βιωματικά να πλάσουν με πηλό αντικείμενα, στην Πηγή στην ταβέρνα της πλατείας να φτιάχνουν παραδοσιακά γλυκά, στην Αμνάτο να δουν στο σχολικό μουσείο, στην Κυριάννα να επισκεφθεί το εργαστήριο και της καλλιέργειες της Αλόης, στο Άδελε και στον Αδελειανό Κάμπο να περιηγηθεί στα στενά να γνωρίσει την εκκλησία του Αγίου Παντελεήμονα, να ανεβεί στη στράτα του Μαρουλά και να θαυμάσει την θέα από ψηλά. Άρα υπάρχουν μοναδικά χαρίσματα σε κάθε σημείο της ενδοχώρας όπως αυτό με το αλιευτικό καταφύγιο στη Σκαλέτα. Τέτοιες δράσεις υπάρχουν σε κάθε σημείο ανάπτυξης που προαναφέραμε και οφείλονται στο πολυμορφικό και πολυποίκιλο χαρακτήρα του Ρεθύμνου.

Ποιό το σχέδιο ανάπτυξης;
Ανοίγει ο δρόμος για την διασύνδεση του λιμένος Ρεθύμνου με τους λιμενίσκους Μπαλί, Πανόρμου, Σισσών του Δήμου Μυλοποτάμου καθώς έχει ξεκινήσει ήδη η χαρτογράφιση για τον διαχωρισμό χερσαίας ζώνης και ζώνης λιμένα έτσι ώστε να μπορούν τα λιμάνια που τώρα είναι λιμενίσκοι να χρηματοδοτηθούν από προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και να μπορέσει να γίνει ένα master plan για την ανάδειξη της μαρίνας.
Παράλληλα στο χώρο του λιμένος Ρεθύμνου έχοντας εξασφαλίσει την χρηματοδότηση έχει οριστικοποιηθεί master plan του λιμένος όπου εκκρεμεί η έγκριση της μελέτης κυκλοφοριακών μέτρων προκειμένου να οριστικοποιηθεί και να περάσει από συμβούλιο, όπου έχουν χωριστεί οι ζώνες με ανάπτυξη δραστηριότητας.
Οι υποδομές της κρουαζιέρας για τα επόμενα χρόνια, αν και στο χώρο της μαρίνας δεν έχει οριστικοποιηθεί ο σχεδιασμός των κτιρίων της, όμως φαίνονται οι προβλήτες ώστε να υπάρξει ταξινόμηση των σκαφών.
Παράλληλα γίνεται απογραφή της περιουσίας διαχείρισης του Λιμενικού Ταμείου σε κτίρια όπως του Τελωνείου, το Δελφίνι και η χερσαία ζώνη δηλαδή το αμμώδες τμήμα με τις δραστηριότητες που θα μπορεί να αγκαλιάσει και να δραστηριοποιηθούν στο χώρο, χωρίς κανένα κτίριο να τοποθετιέται στο αμμώδες τμήμα απλά αναδεικνύεται και χωρίζεται σε τμήματα όπου μπορεί να αγκαλιάσει δραστηριότητες αθλητικού χαρακτήρα, είτε περιήγησης, φύτευσης, εκπαίδευσης. Επίσης μέσα σε αυτό τον στρατηγικό σχεδιασμό δίνεται ώθηση για να μπορέσει να αναδειχθεί ακόμη περισσότερο το μέρος με τα σκάφη αναψυχής που είναι τα σκάφη περιήγησης, ημερόπλοια όπου φιλοξενούν εκδρομές οικογενειών ή μικρών και μεγάλων group προκειμένου να μπορέσουν να περιηγηθούν σε όλη την ακτογραμμή του νομού Ρεθύμνου από την βόρεια πλευρά.
Επίσης ήδη το Λιμενικό Ταμείο εξελίσσει διαγωνισμό για δημιουργία αλιευτικού καταφυγίου στο χώρο της Σκαλέτας, κάτω από το γραφικό εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου όπου θα γίνει ένα λιμάνι αλιευτικού χαρακτήρα που θα φιλοξενεί 70 σκάφη με σύγχρονες υποδομές νερού, ρεύματος, ράμπες για τα άτομα προβλήματα κινητικότητας, σε μια περιοχή που έχει ανάγκη την ανάπτυξη δίνοντας άλλη ώθηση, τονώνοντας και αναπτύσσοντας το κομμάτι της αλιείας αλλά επίσης θα ανοίξει και η διασύνδεση με τον λιμένα Ρεθύμνου, με τις διάφορες ιδιωτικές μαρίνες που έχουν δημιουργηθεί στην ευρύτερη περιοχή, με τους λιμενίσκους Μπαλί, Πανόρμου και Σισσών ώστε να μπορεί να δεχθεί επισκέπτες που θέλουν να προσεγγίσουν την περιήγηση από την θάλασσα.
Το ίδιο συμβαίνει και στο νότο με το λιμάνι και το αλιευτικό καταφύγιο του Πλακιά καθώς και το λιμάνι της Αγίας Γαλήνης προδιαγράφει μία ανάπτυξη τουριστικού χαρακτήρα περιήγησης είτε με γιοτ είτε με ιστιοφόρα όπου θα μπορεί κάποιος να επισκεφθεί τον μαγευτικό νότο, φιλοξενούμενος των λιμένων Πλακιά και Αγίας Γαλήνης.
Όλα τα παραπάνω είναι συνδυασμένα με τέτοιο τρόπο ώστε τα επόμενα χρόνια να μπορούν να λειτουργήσουν συνδυαστικά δίνοντας τον τόνο και το χρώμα της ανάπτυξης πολύ – πολύ έντονα. Όπως το υδατοδρόμιο στο Ρέθυμνο φιλοξενείται στο χώρο του λιμένα μας και παράλληλα δεν προσβάλει καθόλου με την άμεση γειτνίασή του με τον Φάρο, με τα Τείχη καθώς βρίσκεται στην αγκαλιά της Παλιάς Πόλης, πίσω από τον Αιγυπτιακό Φάρο. Έχει γίνει μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και το επόμενο διάστημα αφού ήδη έχει εξασφαλίσει την άδεια ίδρυση υδατοδρομίου στο Ρέθυμνο θα προχωρήσουμε σε ένα διαγωνισμό προκειμένου να αναδειχθεί η διαχείριση αυτής της λειτουργίας στο λιμάνι του Ρεθύμνου. Όπως επίσης μελετάμε να μπορέσουμε να αδειοδοτηθούμε και στο νότο προκειμένου να υπάρξει και εκεί υδατοδρόμιο για τις ανάγκες της νότιας πλευράς. Ήδη αυτό έχει ανατεθεί και επικαιροποιήται η μελέτη που ήδη υπάρχει για το νότο.
Απλά μελετά χωροθετεί και αναπτύσσει λειτουργίες σε όλο το ευρύ φάσμα της βόρειας πλευράς του νομού Ρεθύμνου.
Είναι πολύ σημαντικό γιατί τα επόμενα χρόνια ο στρατηγικός σχεδιασμός που γίνεται για κάθε λιμάνι ανοίγει προοπτικές εισόδου για να μπορεί αξιοποιεί προγράμματα μεγάλα όπως το Life, το Horizon, για ανάγκες βελτίωσης των λιμένων αλλά και της χερσαίας ζώνης.
Ο στρατηγικός σχεδιασμός θα μας βάλει στην εξέλιξη που ήδη το υπουργείο αναπτύσσει και λέγετε νησιωτική πολιτική προκειμένου όποιος και αν επιλεγεί σε ένα Λιμενικό Ταμείο δεν μπορεί να πράττει από μόνος του ότι θέλει αλλά να υπάρχει ένας σχεδιασμός για κοινό στόχο για κάθε λιμένα ώστε να αναδεικνύεται ο λιμένας και να έχει περισσότερα έσοδα πέρα από την στάθμευση και την παραχώρηση καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος.
Πάντα με έλεγχο της δραστηριότητας, με ανάπτυξη, με οργάνωση, με κανόνες, προκειμένου τα επόμενα χρόνια να υπάρξει η απαραίτητη ανάπτυξη και που μέσα από την νησιωτικότητα δίνει άλλες προοπτικές για το Ρέθυμνο και για κάθε τόπο.
Εδώ να θυμηθώ τον αείμνηστο πρώην Δήμαρχο τον Αρχοντάκη όταν ερχόταν στο Λιμενικό Ταμείο ήθελε να μάθει τις εξελίξεις που εμείς οργανώνουμε και που αναπτύσσουμε λέγοντας μου ότι αυτό που επιτελεί το Λιμενικό Ταμείο είναι καθαρά αναπτυξιακός ο χαρακτήρας του και έτσι πρέπει να το αντιμετωπίσουμε τα επόμενα χρόνια με την προσέλευση περισσότερων πλοίων, οργανωμένα δίνοντας προστιθέμενη αξία και σε άλλους οικονομικούς τομείς, χωρίς όμως να χάσουμε την ανθρωπιά μας, το χρώμα μας, την παραδοσιακότητά μας, γιατί γύρω από τα λιμάνια όλα μπορούν να συνυπάρξουν αρκεί εμείς να το αγαπήσουμε και να το αγκαλιάσουμε και να μην ξεχνάμε ότι όποιος δεν θυμάται τις ρίζες του είναι καταδικασμένος να αφανιστεί στο μέλλον.
Ότι όμως και αν σχεδιάζουμε πρέπει να μπορούμε να προβλέπουμε και αστάθμητους παράγοντες όπως ο κορονοϊός και να έχουμε θωρακιστεί με σχέδια υγειονομικού χαρακτήρα και ετοιμότητας όπως στο λιμάνι μας μπορούμε να υποδεχτούμε κρουαζιερόπλοια ή πλοία γιατί έχουμε εξελίξει ένα σχέδιο αντιμετώπισης ώστε αν προκύψει κρούσμα να ξέρουμε ποιόν θα ενημερώσουμε σε ποιο νοσοκομείο να απευθυνθούμε και να παρασχεθούν όλα τα απαραίτητα για την ζωή του ασθενούς.
Πρέπει να σχεδιάζουμε για την μία και μοναδική στιγμή που θα χρειαστεί, πράγμα που μας κάνει προσεκτικότερους και ποιοτικότερους ως προς το τι ζητάμε και πως το ζητάμε.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Η Ειρήνη (Ρένα) Κουτσαλεδάκη – Καπετανάκη έχει καταγωγή από την Πηγή Ρεθύμνου. Από το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης τμήμα πολιτικών μηχανικών αποφοίτησε το 1994 με άριστες επιδόσεις ενώ είναι μέλος Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ) από το 1995.
Κατέχει άριστη γνώση αρχιτεκτονικών προγραμμάτων και ξένων γλωσσών Αγγλικής και Γαλλικής. Από το 1995 διατηρεί τεχνικό γραφείο μαζί με το σύζυγο της πολιτικό μηχανικό Καπετανάκη Σταύρο, ενώ είναι μέλος της Τεχνικής κατασκευαστικής και τουριστικής εταιρείας ΔΟΜΗΣΗ ΟΕ και της ΔΟΜΗΣΗ ΑΞΤΕΕ ξενοδοχειακής τουριστικής τεχνικής εμπορικής εταιρείας.
Ασχολήθηκε με ανάπτυξη οικιστικών συγκροτημάτων σε ντόπιους και αλλοδαπούς κατοίκους στην ευρύτερη περιοχή των Δημοτικών ενοτήτων Αρκαδίου, Ρεθύμνης και Αγίου Βασιλείου τόσο με κατοικίες όσο και με τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες με κολυμβητικές δεξαμενές πάντα σεβόμενη το χρώμα του οικισμού και την ιστορικότητα του τοπίου ή την παραδοσιακή χροιά του οικισμού. Επίσης σε ανακαινίσεις στην Παλιά Πόλη Ρεθύμνης με χρήση τουριστικού χαρακτήρα.
Συμμετείχε σε εκθέσεις εξωτερικού που επηρέασαν την σκέψη και βοήθησαν στην τουριστική ενασχόληση, διευρύνοντας τους ορίζοντες της.
Από το 2012 είναι Ενεργειακή Επιθεωρήτρια με συνεργασίες με πολλές τράπεζες στα πλαίσια αυτής της αρμοδιότητας. Έπειτα από σχετικές εξετάσεις διατέλεσε και Ελέγκτρια Δόμησης κτιρίων ενώ παράλληλα είχε και την φροντίδα ανατροφής των παιδιών της.
Από το 2014 μέχρι και σήμερα είναι αιρετό μέλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Είναι Πρόεδρος του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ρεθύμνης έχοντας τη οικονομική διαχείριση, ανάπτυξη και διασύνδεση λιμένων και χερσαίων ζωνών, μαρινών τριών Δήμων Ρεθύμνης, Αγίου Βασιλείου και Μυλοποτάμου. Ως Πρόεδρος μάλιστα διατηρεί το προνόμιο να είναι η μοναδική γυναίκα Πρόεδρος σε όλα τα Λιμενικά Ταμεία ανά την Κρήτη. Παράλληλα είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης Ρεθύμνου (ΔΕΥΑΡ), μέλος της Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, μέλος της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, της Οικονομικής Επιτροπής αλλά και της Επιτροπής Τουριστικής Προβολής του Δήμου Ρεθύμνης. Επίσης είναι μέλος της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος ως Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ρεθύμνης. Συμμετέχει στο νεοσυσταθέν συμβούλιο Δημοτικής Ισότητας Φύλων που ασχολείται γύρω από τη γυναίκα στα θέματα εργασίας, βίας, εκπαίδευσης υγείας και περιβάλλοντος.
Εδώ και τρία χρόνια είναι Πρόεδρος της ΧΕΝ Ρεθύμνης αλλά και μέλος της ΧΕΝ Ελλάδος ενώ συμμετέχει ως ενεργό μέλος του Σοροπτιμιστικού Ομίλου «Ερωφίλη» γυναικείων τοπικών οργανώσεων με ιστορία και έργο στον τόπο. Παράλληλα είναι μέλος του «Σύμπολις» ενεργοί πολίτες με εθελοντική δράση όπως και στο «Ρεθελοντώ» με τον ίδιο σκοπό δημιουργίας.
Ως μητέρα συμμετέχει στο Σύλλογο Γονέων 1ου Γυμνασίου Ρεθύμνης από τη θέση της Πρόεδρου ενώ παρούσα είναι και στο Σύλλογο Γονέων του 1ου Λυκείου Ρεθύμνης. Ανήκει επίσης στο συμβούλιο του Συλλόγου γονέων, κηδεμόνων και φίλων των ατόμων παιδιών και ενηλίκων με αναπηρία Αγάπη, όπως και είναι παρούσα στον τοπικό Πολιτιστικό Συλλογή Πηγής και Αγίου Δημητρίου.

Πηγή 8ο τεύχος ΚΡΗΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Σχετικά άρθρα

Ξεκινήστε να γράφετε τον όρο αναζήτηση επάνω και πατήστε enter για Αναζήτηση. Πατήστε ESC για ακύρωση.

Επιστροφή επάνω
Αρέσει σε %d bloggers:

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο