Ηγέτιδα Εκτυπωτική Δύναμη

Η επέκταση σε αγορές του εξωτερικού είναι το μεγάλο ζητούμενο και στοίχημα για την εταιρεία Εφαρμογών Προβολής & Επικοινωνίας ΛΥΧΝΙΑ ΑΕ, ενώ ήδη πελάτες από τη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ελβετία έχουν επιλέξει τη Λυχνία για τις χάρτινες συσκευασίες τους, τονίζει ο Κωνσταντίνος Βγόντζας, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Λυχνία ΑΕ, σε συνέντευξη στο ΚΡΗΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ.

Πότε ιδρύθηκε η ΛΥΧΝΙΑ;
Η εταιρία Λυχνία ιδρύθηκε το 1972 από τους γονείς μας Θεόδωρο και Όλγα Βγόντζα. Ξεκινήσαμε με σχολικές εκδόσεις λόγω του ότι ο πατέρας ήταν φιλόλογος και η μητέρα δασκάλα. Το ημερολόγιο – βοήθημα για την Α δημοτικού που κυκλοφόρησε εκείνη τη χρονιά έγινε ανάρπαστο – ήταν το πρώτο στο είδος του -, μιας και σχεδόν όλοι οι δάσκαλοι μάς τίμησαν και έσπευσαν να το αγοράσουν. Την επόμενη χρονιά μπήκαμε στο χώρο της παραγωγής, επενδύοντας σε εκτυπωτικό – μηχανολογικό εξοπλισμό. Με σχολικό υλικό, τετράδια, πίνακες, βιβλία για όλες τις τάξεις πορευτήκαμε την πρώτη δεκαετία έως το 1981 όπου περάσαμε από τις εκδόσεις στις εκτυπώσεις. Μέχρι και το 2012 η εταιρία μας ασχολείτο με την εμπορική εκτύπωση (έντυπα, περιοδικά, εφημερίδες, βιβλία κλπ).

Ποιά τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που παρέχεται;
Σήμερα η Λυχνία κατέχει κυρίαρχη θέση στην Ελληνική, εκτυπωτική βιομηχανία λόγω του ότι προσφέρει μία γκάμα διαφορετικών αλλά ταυτόχρονα συμπληρωματικών υπηρεσιών απευθυνόμενη στο σύνολο των Ελληνικών – και όχι μόνο – εταιριών. Δραστηριοποιούμαστε σε τρεις κεντρικούς τομείς:
1) Commercial printing (εμπορικό έντυπο): όπως είπαμε και παραπάνω καλύπτουμε τις ανάγκες για έντυπα, περιοδικά, εφημερίδες, βιβλία κλπ.
2) Packaging (συσκευασία): σχεδιάζουμε και παράγουμε χάρτινες συσκευασίες (κουτιά), απλά και πολυτελή, ειδικές κατασκευές υψηλής αισθητικής και απαιτήσεων καθώς και εμπορικά σταντ (επιδαπέδια και επιτραπέζια).
3) Large format printing (εκτυπώσεις μεγάλου μεγέθους): Αφίσες, ντύσιμο αυτοκινήτων και κτιρίων, branding συνεδρίων και εκθέσεων κλπ. Με αυτά τα προϊόντα και υπηρεσίες, πιστεύουμε ότι παρέχουμε ολοκληρωμένες εφαρμογές στους πελάτες μας και συνολικές λύσεις στις διαφημιστικές τους ανάγκες.

Ποιό το περιβαλλοντικό αποτύπωμα;
Είμαστε πολύ ευαισθητοποιημένοι απέναντι στα θέματα προστασίας του περιβάλλοντος. Τα πιστοποιητικά μας δείχνουν καθαρά τον εταιρικό μας προσανατολισμό. Είμαστε πιστοποιημένοι κατά FSC που σημαίνει πως το χαρτί που χρησιμοποιούμε προέρχεται από αειφόρα διαχείριση των δασών δηλαδή για κάθε δέντρο που κόβεται για να παραχθεί χαρτί φυτεύονται δύο καινούρια. Το SMETA που μας οδηγεί με ασφάλεια σε κοινωνικά δίκαιες πρακτικές και σε τεχνικές μείωσης του περιβαλλοντικού μας αποτύπωματος. Ανακυκλώνουμε σχεδόν τα πάντα (χαρτί, μελάνια, πλαστικά) και διαχειριζόμαστε τα απόβλητα της εταιρίας υπεύθυνα και με ασφάλεια αποθηκεύοντας τα και εξουδετερώνοντας τα με πιστοποιημένες εταιρίες. Το sustainability (βιωσιμότητα του πλανήτη) είναι ψηλά στην ατζέντα μας και ένας τομέας που συνεχώς προσέχουμε και βελτιωνόμαστε.

Ποιός ο ρόλος της συσκευασίας στην ψηφιακή εποχή;
Την τελευταία δεκαετία η εταιρία μας έκανε μία μεγάλη στροφή αλλά και συνειδητή επιλογή στη συσκευασία. Η ψηφιακή εποχή, ο υπολογιστής και το internet «χτύπησαν αλύπητα» το βιβλίο και κάθε τι γραπτό. Αντίθετα ο χώρος του packaging και ιδιαιτέρως της χάρτινης συσκευασίας γνωρίζει μεγάλη ανάπτυξη και έχει ιδιαίτερη ζήτηση. Κάναμε πολύ μεγάλες επενδύσεις όχι μόνο σε μηχανολογικό εξοπλισμό αλλά και σε εξειδικευμένο προσωπικό, σχεδιαστές και έμπειρους ανθρώπους από το χώρο, ανθρώπους με όραμα και φαντασία. Μπορώ να πω ότι σήμερα προσφέρουμε λύσεις σε οποιαδήποτε ανάγκη κάθε εταιρίας, μικρής ή μεγάλης παραγωγής, απλής ή περίτεχνης και πολυσύνθετης συσκευασίας. Όσο το διεθνές εμπόριο ανεβαίνει τόσο η ανάγκη για προσωποποιημένες, ευφάνταστες, λειτουργικές και ασφαλείς πάνω απ όλα συσκευασίες, θα έρχεται ολοένα και πιο έντονα στο προσκήνιο. Είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε αυτή την πρόκληση, βελτιωνόμαστε και παρακολουθούμε τις εξελίξεις συνεχώς (συμμετοχή σε εγχώριες και διεθνής εκθέσεις, κλαδικός τύπος κλπ) μιας και ο πήχης υπάρχει για να ανεβαίνει.

Ποια η θέση της ΛΥΧΝΙΑ στη εποχή της τεχνητής νοημοσύνης;
Οι εταιρίες που επιβιώνουν, προχωρούν και μεγαλουργούν είναι αυτές που προσαρμόζονται και μεταλλάσσονται ανάλογα με τα δεδομένα της κάθε εποχής. Η τεχνητή νοημοσύνη αλλά και όλες οι τεχνολογικές εξελίξεις (ολογράμματα, 3d εκτυπώσεις κλπ) είναι στο φάσμα παρακολούθησης και ενσωμάτωσης στις πρακτικές αλλά και στη φιλοσοφία της εταιρίας μας. Επενδύουμε συνεχώς σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές και προγράμματα σύγχρονα, προκειμένου να βρισκόμαστε στην αιχμή της τεχνολογίας και των εξελίξεων. Δεν είναι τυχαίο ότι η εταιρία μας πήρε το πρώτο (χρυσό) βραβείο για τη συσκευασία που σχεδιάσαμε και παράξαμε για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, την πρώτη «εικονική μπύρα» όπως την ονόμαζαν. Σ ένα νέο, εικονικό κόσμο που θέλει να φέρει ο Mark Zuckerberg το «Meta» εμείς απαντήσαμε με μία πολύ εξελιγμένη promo συσκευασία που αντικατοπτρίζει όλα τα φουτουριστικά στοιχεία που μας ζητήθηκαν με μία πρωτότυπη και πολύ «highteck» σχεδίαση θα τολμούσα να πω.
Ποιοι είναι οι άμεσοι νέοι στόχοι;
Δύο είναι οι στόχοι της εταιρίας για το άμεσο μέλλον. Πρώτον, συνέχιση της ανάπτυξης στον τομέα της συσκευασίας. Φιλοδοξούμε και σχεδιάζουμε να φέρουμε μηχανολογικό εξοπλισμό για προϊόντα με πολύ μεγάλη ζήτηση και υπεραξία που δεν υπάρχουν σήμερα στον Ελληνικό χώρο. Προϊόντα με πολύ μεγάλη ζήτηση που προσφέρουν sustainable λύσεις στο χώρο της διακομιστικής δραστηριότητας όλων των εταιριών. Αυτό βεβαίως έρχεται και ως συνέχεια και απαίτηση του δεύτερου εταιρικού μας στόχου. Της επέκτασής μας σε αγορές του εξωτερικού (κυρίως της Ευρώπης). Αυτό θα είναι και το μεγάλο ζητούμενο και στοίχημα θα έλεγα της εταιρίας μας για τα επόμενα χρόνια. Ήδη πελάτες από τη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ελβετία έχουν επιλέξει τη Λυχνία για τις χάρτινες συσκευασίες τους και είμαστε πολύ χαρούμενοι αλλά και υπερήφανοι γι αυτό.

Ποιές οι δράσεις προβολής της Κρήτης;
Η Κρήτη… Η Κρήτη, ήταν, είναι και θα είναι πάντα στην καρδιά μας. Η καταγωγή μας από τη νοτιότερη πόλη της Ευρώπης, την Ιεράπετρα μας θυμίζει πάντα από πού προερχόμαστε, τα ιδανικά των πατεράδων και των παππούδων μας, τα έθιμα και τις ομορφιές της πατρίδας μας. Τα εταιρικά μας δώρα έχουν ως βάση την τσικουδιά και το ρακόμελο, οι ευχές μας στέλνονται με μαντινάδες, η εταιρική μας κουλτούρα είναι μπολιασμένη από τις Κρητικές παραδόσεις. Με κάθε ευκαιρία βρισκόμαστε στο νησί, όπως έγινε πριν λίγο καιρό όπου η Λυχνία συμμετείχε σ ένα μεγάλο ρεκόρ Guinness. Στο λιμάνι του Ηρακλείου τοποθετήσαμε ένα μωσαϊκό 800 τετραγωνικών μέτρων με το χάρτη της Κρήτης, όπου επάνω τοποθετήθηκαν από τους σπουδαστές του ΙΕΚ Ακμή 37.500 καλτσούνια. Αισθανόμαστε χαρά αλλά και ευθύνη, όποτε και από όποιον μας ζητά τη βοήθειά μας, τη συνδρομή μας για κάτι που θα αναδείξει κάποια ιδιαίτερη πτυχή της πατρίδας μας.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Ο Κωνσταντίνος Βγόντζας είναι Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Λυχνία ΑΕ, Διεύθυνση Παραγωγής και Πωλήσεων.
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1968, σπούδασε στη Γυμναστική Ακαδημία του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1986 στη μονάδα εκτύπωσης της Λυχνία και στη συνέχεια απασχολήθηκε σε όλα τα επιμέρους τμήματα της εταιρείας (μοντάζ, εκτύπωση, βιβλιοδεσία) αποκομίζοντας εξειδικευμένη γνώση από όλα τα στάδια σχεδιασμού και παραγωγής.
Τα τελευταία χρόνια έχει αναλάβει τη Διεύθυνση Παραγωγής και Πωλήσεων της Λυχνία, με κύρια ευθύνη τη στρατηγική ανάπτυξη της εταιρείας με τεχνολογία αιχμής και τη συνεχή προώθηση νέων προϊόντων και υπηρεσιών.
Η εταιρία Λυχνία απασχολεί 102 εργαζόμενους και στεγάζεται σε ιδιόκτητους χώρους 4.500 τ.μ.
Είναι παντρεμένος με την Ελένη Καλαθά και έχει πέντε παιδιά.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Σχετικά άρθρα

Ξεκινήστε να γράφετε τον όρο αναζήτηση επάνω και πατήστε enter για Αναζήτηση. Πατήστε ESC για ακύρωση.

Επιστροφή επάνω